Mitt PTJ
Ny digital kontaktväg från december!
Från december 2024 kommer du att kunna kontakta oss digitalt via "Mitt PTJ".
Via Mitt PTJ kan du kontakta oss dygnet runt, men vi bemannar tjänsten måndag till torsdag 08:00-15:00 samt fredag 08:00-12:00. Vi besvarar ditt ärende inom två timmar när tjänsten är bemannad.
Du loggar in i Mitt PTJ via denna länk: https://e-besok.se/ptj/stuvsta (länken kommer även att finnas tillgänglig på sidan Kontakt).
Senare kommer det även finnas möjlighet att ansluta via nedladdad app.
Så här gör du:
- Klicka på länken https://e-besok.se/ptj/stuvsta
- Logga in med BankID
- Beskriv varför du önskar kontakt
- Svara på ett antal frågor om ditt ärende. Det tar bara några minuter.
- Vi läser dina svar och kontaktar dig
- Svaren är ett underlag för vår bedömning och prioritering av ditt ärende. Vi svarar dig under våra öppettider för tjänsten.
- Chatta med oss
- När vi svarar får du ett sms med en länk. Du når svaret via länken (eller senare genom appen). Du loggar in och kan chatta med oss. Vid behov kan vi växla över till videosamtal
Vanliga frågor
Här kan du läsa vanliga frågor och svar om Mitt PTJ.
Varför ska man ha en chattväg in till vårdcentralen?
- Möta vården där jag är
- Möjlighet att formulera mig i lugn och ro
- Slipper passa telefontid
- Tillgängligt
- Kan läsa chatt och råd i efterhand
- Minska smittorisk och resväg